Wednesday, August 8, 2012

transcript, clearance, convo


TRANSCRIPT & CLEARANCE

1.
Bayar dulu graduation fee rm130 (+ rm7.50 untuk yang buat industrial attachment) kat finance dept UIA kuantan (kalau nak bayar kat UIA gombak, pun dekat finance dept jugak.).

2.
Lepas dah bayar, turun bawah pergi A&R ambik transcript (perlu matric card sebab akan ditebuk lubang kat matric card tu). Isi log book clearance dan transcript akan diberi. Dia akan tanya la dah bayar ke belum graduation fee, etc.
TRANSCRIPT SEMUA DAH ADA KAT UIA KUANTAN.

3.
Bayaran boleh dibuat dengan cara bank-in tapi sangat lecey. Lagi senang kalau mintak tolong rakan-rakan yang ada tolong bayarkan.

4.
Transcript boleh mintak rakan-rakan tolong ambikkan, tak ada matric card pun tak apa. Tapi bukti bayaran kena ada, sebab tu lagi senang kalau bayar cash direct kat finance daripada bank-in.

5.
Kalau mahallah tak clear kena pergi sendiri kat mahallah masing-masing dan clearkan.

6.
Basically, lagi senang kalau pergi sendiri dan settlekan semua sendiri sebab kalau mintak tolong orang lain, takut ada benda yang kena buat sendiri.


CONVOCATION

1.
Convo kita pada 6, 7, 8 Oktober 2012 di UIA gombak.

2.
Pharmacy punya turn tak tau lagi bila. Akan diumumkan kemudian.

3.
Surat convo akan sampai ke rumah masing-masing.  Dalam tu ada details pasal bila kena ambik robe, aturcara majlis, grad certificate..

4.
Setiap orang dapat 2 seat (selalunya mak dan ayah) tapi kalau nak extra seat, kena pergi A&R Gombak dan tanya ada seat ke tak. Selalunya siapa cepat dia dapat.

5.
Grad robe boleh simpan 2 mingu selepas convo, untuk ambik gambar, etc.

6.
Grad certificate yang sebenar akan diberikan setelah robe dipulangkan kat UIA gombak.


Credit to izhar & yazid!! =)

No comments:

Post a Comment

What say you?